11 Ocak 2014 Cumartesi

Praseodim

 Praseodim bir metalik element kimyasal elementlerin periyodik tablonun nadir topraklar grupta sınıflandırılmaktadır. Bu ve endüstriyel kullanımlar bir dizi bazı tüketiciler muhtemelen praseodim içeren ürünler ile etkileşim var. Diğer nadir toprak metalleri gibi praseodim ille nadir değildir; ismi elemanları anlamına gelir ki paylaşmak kimyasal özellikleri değil, onların bereket. Doğada, praseodim genellikle mineral bileşikler bulunur, ve yerkabuğunun milyon başına yaklaşık 10 parça oluşturur.

Saf praseodim bir yumuşak, son derece sünek bir gümüş metal. Bu korozyon ve kararma karşı zayıf, ve karakteristik yeşil zaman havayla temas kararmaz oluşturur. Eleman genellikle mineral yağ veya kapalı kaplarda bu sorunu önlemek için saklanır. Eleman ve 59 bir atom numarası vardır o periyodik masaya sembolü Pr ile tanımlanır. praseodim ve tuzları siyah, ve çeşitli endüstriyel kullanımlar için farklı malzemeler bir ürün yelpazesine sahip bileşik olabilir.

Eleman izole edildi ve Baron Carol Auer von Welsbach tarafından 1885 yılında adını verdi. Welsbach didymium ile çalışıyordu Carl Mosander yanlışlıkla 1841 yılında yeni bir öğe olarak tanımlanan bir metal. Welsbach iki unsur, neodymium ve praseodim, o didymium özelliklerini içine delved belirledi. O Yunan kökleri prasios ile "yeşil için," kararmaz yansıtan praseodim adlı bu element form ve didymos, "ikiz için."

Element genellikle seramik ve cam güçlü bir sarı renk oluşturmak için kullanılır. Praseodim da yay aydınlatmada kullanılan ve metal alaşımlar içinde Misch metal, bir bileşik çakmak imalatında kullanılan gibi. Praseodim da güçlü özel alaşımlar uçak yapmak için kullanılır, ve ortaya çıkan sarı-yeşil renkli kübik zirkonyum açın. Bazı bilim adamları da, laboratuvar deneylerinde eleman yararlanmakta ve bazı durumlarda neodymium yerine mıknatıslar yılında daha pahalı olabilir kullanılır.

bazı radyoaktif izotoplar var ancak bu eleman son derece zehirli olmak için görünmüyor. Bu işleme koyulurken de toz veya praseodim gelen duman solumak için tehlikeli olabilir, herhangi bir metal ile olduğu gibi. Yeme bu eleman muhtemelen bu yana emniyet açıkça kurulmamıştır kaçınılmalıdır. praseodim kesinlikle daha toksik metaller ile alaşımlı olabilir bu yana da genel bir kural ticari ürünlerde güvenlik önlemleri dikkat çekmek için vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder